poniedziałek, 26 kwietnia 2010

Ale wiocha...

...moja własna. W środku miasta próbuję stworzyć sobie namiastkę wsi. W centrum miejskiego osiedla...
Przycup, bo tak nazywamy to miejsce jest naszym ulubionym miejscem na odpoczynek. To tutaj uciekamy przed upałem i przed deszczem.
Z każdego wypadu na "starocie" przywozimy jakiś oryginalny drobiazg nadający sielski klimat.

Ile pamięta śmietany stłuczonej....

...ile ciasta chlebowego wyrobionego ...Ile smalcu pysznego i żuru kwaśnego...mieściły gliniane gary...
...ile ciepła domowego...

...ile żartów wypowiedzianych przy trójniaku w glinianym kubłaku....


Przycup...mały kawałek niespełnionego marzenia...

40 komentarzy:

violcio11 pisze...

Och.... piekne..... Wspanialy przycup. Tylko wzdychalam jak ogladalam. Prawdziwe skarby zgromadzilas. POzdrawiam serdecznie

Kamila pisze...

Sielankowe klimaty i rozmarzyć się można ;)

Katarzyna Urbańska z Tokarskich pisze...

Ależ klimacik stworzyłaś :) Prosto, przaśnie, wiejsko ... i tak ma być! Można się poczuć jak w kurnej chacie gdzieś na bezdrożach położonej ... ekstra sprawa mieć taki swój świat pośrodku miasta :) Pozdrawiam ...

artambrozja pisze...

Mario !!! Jak pięknie !!! Kocham takie klimaty w końcu sama od urodzenia mieszkam tuż na granicy miasto - wiocha :)))
Masielnice mam na strychu - muszę ją wygrzebać i pokazać. Gliniane gary mam po babci ( kwiaty w nich sadzę ), a dzieża ( przynajmniej u mnie tak sie mówi )na chleb cudna !!!!
buziaki kochana :**

Atena pisze...

Cudna oaze spokoju stworzylas.
Wszystko wspolgra ze soba i nadaje sielski klimat. Baardzo mi sie podoba.
Pozdrawiam cieplutko.

aga pisze...

Tylko zasiąść i odpoczywać..sielskie miejsce stworzyłaś, nie mogę się nadziwić, z lekka zazdrością przyglądam się i z rozmarzeniem!!!Takie wiejskie klimaty mi tez się marzą...na razie tylko marzą:)pozdrawiam ciepło

Nela pisze...

Fantastyczny kącik! Ostatnio po raz któryś z żalem patrzyłam na scenę z kultowego serialu, w której Kargulowa żona lamentuje: "Gdzie ja teraz takie garnki dostanę?" Toż to prawdziwe skarby:)

Bea pisze...

Nastrój wyciszenia, wspomnień. Rzeczy,które cieszą nas swoim urokiem, zaczynają znów żyć (inaczej może)w naszych domach.
Pozdrawiam.

Jolanna pisze...

Pięknie Mario, z duszą i z klimatem.
Pozdrawiam ciepło.

Myszka pisze...

Sielsko i wiejsko i romantycznie do tego! Bardzo przytulnie i cieplutko!
Równie cieplutko pozdrawiam:)

ewetka pisze...

Masz choć namiastkę ze swoich marzeń :) Kącik przytulny i to co najważniejsze dobrze się w nim czujesz :) Pozdrawiam

Alexa pisze...

Mario! Tym postem przeszłaś samą siebie! (w dobrym tego słowa znaczeniu!)
Co za przedmioty!
Co za klimat!
Co za zdjęcia!
Mistrzostwo świata! :)
Chyba będę tu wracać po stokroć! :)
W takim miejscu nie tylko można przesiadywać w ekstremalnych sytuacjach, ale każdego dnia i o każdej porze.
Geniusz przeszłości, geniusz prostoty...
CUDOWNE MIEJSCE! :)
Jestem oczarowana :)

z potrzebywnetrza pisze...

Szzęko-opad!!!--cudowny,CUDOWNY klimacik!!!!!!!!!!!!!!!
Jestem pod OGROMNYM WRAŻENIEM!!!!MIEJSCA I SPOSOBU W JAKIM JE OPISAŁAŚ!!!

dori-scrap pisze...

Zatkało mnie! Dosłownie! Musiałam chwile powzdychać do cudnie powstałego wnętrza...
Jest nasrtojowe, romantyczne i posiada swój urok, który wręcz zaprasza do środka..
Ciekawa nazwa Przycup:) to tak jakby przystań spokoju... piękne poprostu...
pozdrawiam

lambi pisze...

Wow! Nigdy nie wątpiłam w Twój dobry gust, ale czuję się zaskoczona :) Tak to wszystko pięknie wygląda, że można powiedzieć " przycup z przytupem" :))
Pozdrawiam :)

Pchełka pisze...

pięknie jest w Twoim 'Przycupie'..klimat świec, starych skorup i drewna..dla mnie przepiękne, niepowtarzalne miejsce..z klimatem...czuje się ciepło i gościnną atmosferę ...nic tylko przycupnąć, ogrzać się i napić czegoś rozgrzewającego :) V. pięknie oddałaś charakter wnętrza i przedmiotów w baaardzo nastrojowych fotografiach:))).Przesyłam buziaki - zafascynowana A.

Lovely Home pisze...

Bardzo klimatycznie ,no i na trójniak ochoty nabrałam ,bo bardzo lubię((:
Pozdrawiam

Kinga pisze...

Piekne miejsce.
Ma swój urok i klimat.
Maselnica cudna

emade76 pisze...

Cudnie! Nic, tylko zazdościć :) Będę cichutko marzyć o takim miejscu - może się spełni.....A póki co, będę cieszyła oczy Twoimi klimatami :)

aagaa pisze...

Jakie klimaty!
Mario,piękny kącik i piękny post!!!
Pozdrawiam

Annasza pisze...

Cuuuuuuuuudny przycup, super, wiejskie klimaty :))

Anonimowy pisze...

Cudownie :)) klimaty z gatunku przysiąść i trwać ...Pozdrawiam gorąco

cyrylla pisze...

Przycup ? To od przycupnąć ? :-)
Rewelacja: kawałek wsi taki prawdziwy i z historią :-)
Sama bym wracała i się delektowała.
Nie mówiąc o niestające chęci kreowania te miejsca !

MariaPar pisze...

Tak Cyryllo, przycup...usiąść,przycupnąć na małą chwilkę i odpocząć :-))

wdomuujagi pisze...

Piękny post,spokój, cisza i ciepełko takie mam odczucie po obejrzeniu Twoje Przycupu.
Podobają mi się polana drewna ułożone równiutko

ika pisze...

Ale czad! i super pomysł :) oj chciałoby się chciało przycupnąć w Twoim "przycupie" ;)
Pozdrawiam porannie!

bestyjeczka pisze...

Wspaniały sielski kąt, niejeden by się tam się chciał znaleźć. Fantastyczny klimat, piękne zdjęcia!!!!Coś wspaniałego!

elka pisze...

Piękna wiocha ,czuje zapach tego sielskiego klimatu

Anonimowy pisze...

to cos w rodzaju prywatnego skansenu,albo prawdzwej wsi jak w "chlopach" pieknie taki klimat to cos dla mnie wsam raz na ucieczke od wszystkiego :)

Magda pisze...

Piekne zdjecia, tchnace spokojem, szczegolnie to pierwsze, wyglada prawie jak obraz.

Małgorzata pisze...

Przycup jest przeuroczy i bardziej wiejski od moje podmiejskiej wsi.Cudny. A kubasy i gąsior po prostu brak słów..zachwyt..gdzie to wyszperałaś?

MariaPar pisze...

Tabu droga, Ja już nawet nie pamiętam. Od dawien dawna skupujemy różne klamoty. Warunkiem tylko jest dostępna cena i wpasowanie w Nasz "klimat". Butla jest bardzo stara, a kubki to produkcja rodzima z początku lat 90tych.

Mary pisze...

Such wonderful antiques, beautifully photographed! Thank you for visiting my blog, and for your kind comment. :)

Gosia pisze...

Tak po prostu SIELSKO-ANIELSKO :)

Shayneen pisze...

Prześlicznej urody skarby! Też jestem maniaczką staroci, a kamionkowe "gary" wprost uwielbiam. Pozdrawiam :)

Ola pisze...

Tabu napisała,że Przycup bardziej wiejski od jej wsi.Podpisuję się pod tym-bardziej też od mojej.
Gary są "wsiowe"

elisaday79 pisze...

Cudowne miejsce! jestem pod wrażeniem!

Unknown pisze...

Sielsko-anielsko, cudne miejsce, uwielbiam taki klimat ...pięknie to urządziłaś wszystko, naprawdę uroczo!

Małgorzata pisze...

Kubki własnego wyrobu? to zajmujesz się garncarstwem? dobrze zrozumiałam?

MariaPar pisze...

Nie, droga Tabu. Pisząc, kubki rodzimej produkcji miałam na myśli polski wyrób :-).
Pozdrawiam serdecznie